Centrum Pomocy Technicznej

Baza wiedzy

Dlaczego w nowym JPK_VAT nie można zaznaczyć statusu Zamknięty?

W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi braku możliwości zaznaczenia statusu Zamknięty w pliku JPK_VAT za październik poniżej publikujemy wyjaśnienie.

Ze względu na połączenie JPK oraz deklaracji VAT w jeden twór struktura nowego JPK_VAT uległa znacznym zmianom.

Zmiany te wymusiły na Nas jako na dostawcy oprogramowanie wprowadzenie zmian w zakresie funkcjonowania (generowanie) plików JPK_VAT. Od października 2020 przygotowujemy plik JPK_7M.

Wiekszość funkcjonalności w zakresie generowanie plików JPK nie uległa zmianie. Zasady centralizacji zostały utrzymane na dotychczasowych zasadach. Zmianie uległa pewna część tworzenie plików JPK - plik JPK został podzielony na cześć źródłową i docelową.

Status zamknięty w pliku JPK_V7M nie może być nadany ręcznie, zostaje automatycznie nadany po opcji Generuj plik docelowy.

Generowanie nowego pliku JPK_VAT zastało opiane w instrukcji obsługi, którą znajda Państwo w poniższym wpisie:

http://pomoc.nowoczesnyurzad.pl/Baza-wiedzy/Pakiet-Finanse/Jednolity-plik-kontrolny-JPK_V7---instrukcje

Prosimy o zapoznanie się z instrukcję, ponieważ zawiera ona wyjaśnienie podstawowych zmian, które obowiązują od października, ponadto nieznajomość funkcjonowania nowego pliku JPK może doprowadzić do przesłania do US nieprawidłowego pliku JPK.

 

Data publikacji: 13-11-2020

Tagi: foka, finanse

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij