Centrum Pomocy Technicznej

Baza wiedzy

Wybór wydruku decyzji o zwrot podatku akcyzowego

Kontaktując się z Działem Obsługi Klienta zgłaszacie Państwo, pojawiający się podczas drukowania decyzji akcyzowej komunikat błędu, który uniemożliwia wygenerowanie raportu. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec?

Najczęstszym błędem użytkowników jest wybieranie nieprawidłowego wydruku. Decyzje akcyzowe uda się wydrukować tylko w trzech wariantach opisanych poniżej. W momencie, gdy którykolwiek będzie inaczej ustawiony, program nie wydrukuje decyzji akcyzowych. 
Poniżej trzy możliwości wydruku.
Jeśli mamy podatnika, który:
 
1. Złożył pierwszy wniosek o zwrot podatku akcyzowego w pierwszym terminie 
 
W programie dane w kolumnach prezentują się w sposób następujący:
Okres: pierwszy okres
Nr wniosku w roku: 1
W takiej konfiguracji wybieramy opcję wydruku Decyzja – akcyza – transza 1
 
2. Złożył pierwszy wniosek o zwrot podatku akcyzowego w drugim terminie  
 
W programie dane w kolumnach prezentują się w sposób następujący:
Okres: drugi okres
Nr wniosku w roku: 1
W takiej konfiguracji wybieramy opcję wydruku Decyzja- akcyza – transza 1 (wniosek złożony w drugim terminie)
 
3. Złożył drugi wniosek o zwrot podatku akcyzowego
 
W programie dane w kolumnach prezentują się w sposób następujący:
Okres: drugi okres
Nr wniosku w roku: 2
W takiej konfiguracji wybieramy opcję wydruku Decyzja- akcyza – transza 2 



Jak zapobiec błędnemu drukowaniu decyzji o zwrot podatku akcyzowego?
W celu ułatwienia masowego wydruku decyzji użytkownik powinien pogrupować decyzje po kolumnie Okres oraz Nr wniosku w roku.
 
Można to zrobić poprzez wyciągnięcie nagłówka kolumny okres i przeniesienie go w miejsce Upuść nagłówek kolumny aby pogrupować. Po wykonaniu tej operacji program podzieli nam decyzje na dwie grupy Pierwszy okres oraz Drugi okres
 
Następnym krokiem jest przeciągnięcie nagłówka kolumny Nr wniosku w roku i przeniesienie go w miejsce Upuść nagłówek kolumny aby pogrupować. Po wykonaniu tej operacji program rozbije każdy z okresów na dwa numery wniosku w roku.
 
W celu czytelniejszego podziału należy pod prawym przyciskiem myszy wybrać opcję Zwiń wszystkie grupy. Następnie rozwinąć plusem grupę która nas interesuje, zaznaczyć wszystkie pozycje i wybrać odpowiednią konfigurację wydruku opisaną powyżej.
 

Data publikacji: 02-09-2016

Tagi: piol, finanse

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij